Nákupní košík

Autor: Martin Horalík

Revír: Svazový

Datum: 18. 5. 2020

Loňská sezóna pro mě byla jedna s nejslabších, jelikož se mi nedařilo chytat velké ryby, ale tak to prostě někdy je. Většinou když přišla lepší ryba, tak se váha pohybovala v rozmezí 10-13 kg. Neříkám, že se jedná o malé ryby, to vůbec ne, ale přál jsem si chytat větší.  Před touto výpravou jsem podnikl několik víkendových vycházek, kde se mi podařilo nachytat mnoho kaprů, bohužel se jednalo o ryby do 10 kg. Dlouho jsem zvažoval, kdy si vzít dovolenou a na jaké místo vyrazím. Nakonec jsem vybral termín na přelomu dubna a května, kdy jsem doufal, že by mohla být vyšší aktivita ryb, jelikož teplota vody dosahovala 15 stupňů. V tomto termínu jsou zrovna 2 svátky, takže lidí u vody se nacházelo mnoho.

Můj původní plán jet na svazovou pískovnu nevyšel, a protojsem vyrazil na jednu z našich řek. Chytalo tu sice několik rybářů, ale přesto se jednalo o klidnější úsek. Byl čtvrtek a já se rozhodl, že na místě zůstanu minimálně do neděle a pak se rozhodnu co dál.  Měl jsem možnost chytat jak v mělké tak v hlubší vodě okolo 6m.  Jeden prut jsem pokládal do hlubší partie a druhý jsem chytal podél břehů. Jako nástrahu jsem zvolil PANTHER KRILL, který mi s DARK SQUIDEM funguje po celý rok. První záběr přichází zhruba po 36 hodinách z příbřežní partie a já zdolávám kapra okolo 9 kg, kterému zachutnala jedna dipovaná kulička PANTHER KRILLU. O několik hodin později opět záběr na tentýž prut, ovšem ryba mi to uřízla za šokovkou o hranu koryta. Do neděle se už nic nedělo, proto jsem dopoledne začal balit. Rozhodl jsem se zajet domů(umýt), pro teplejší oblečení,doplnit zásoby na dalších 7 dní lovu a poobědvat se svojí přítelkyní.

Ve 14 hodin už jsem zase seděl v autě a mířil na jinou svazovou vodu. Zvolil jsem místo, kde jsem předloni už rybařil.  Zde jsem se rozhodl, že jeden prut budu chytat na hraně koryta, které první dva dny budu hodně krmit. Zhruba 10kg na den. Jednalo se o směs pelet, boilies a krájeného boilies to vše zalité boostrem PANTHER KRILL. Jako nástrahu jsem zvolil vyváženou  20mm kuličku PANTHER KRILLU.  Druhý prut jsem chytal klasicky okolo břehu, kde jsem krmil méně a pod háček jsem umístil také vyváženou kuličku KRILLU. První záběr přichází snad už po hodině na prut, který chytám u břehu. Okamžitě jedu zdolávat rybu a po několika minutách pouštím kapříka zpět do svého živlu. Následující den mám pouze pár padáků.  Budík mě probouzí do mrazivého rána, umisťuji pruty na svá místa a spěchám zpátky do spacáku.  Ovšem dlouho v něm nejsem a běžím k záběru, jehož výsledkem je cca 7 kilový kapr. Teplota se pohybuje pod nulou a já rád ulehám znova do tepla spacáku. Není tomu ani 20 minut a přichází razantní záběr na prut, který leží v korytě. Pokouším se rybu otočit ze břehu, ale okamžitě zjišťuji, že je to bez šance. Odrážím se od břehuajedu rybě naproti. Ta se drží stále u dna a tahá mě po vodě sem a tam. Po několika desítkách minut poprvé spatřuji tělo ryby a vím, že mám čest s obrovským šupináčem, který mi hned zase bere metry vlasce a mizí v hlubinách. Pokaždé, když získám několik ovinů vlasce na svůj naviják, tak mi jich jednou tolik vezme. Je to nekonečný souboj, kdy mi po 50ti minutách spadne kámen ze srdce a navádím do podběráku obrovského kapra. Tohle je přesně ta ryba, kterou chce člověk ulovit. Velká, silná a bojovná. Zpočátku jsem si myslel, že se jedná o kapra do 20ti kilogramů. Ovšem když jsem ho zvedl, bylo mi jasné, že je ještě těžší. Po odvážení vážícího saku se ručička váhy zastavuje za hranicí 23 kilogramů. Jsem velice šťastný! Tento kapr překonává o 2,6 kilogramu mého do této chvílenejtěžšího kapra ze svazové vody. Proběhne rychlé focení, pouštění, následujepřípitek a ulehám zpátky do tepla vyčkávat nadalší záběr.

Ten přichází až následujícího rána zhruba ve stejnou hodinu na stejný prut. Opět vyrážím na vodu a užívám si souboj, který již netrvá tak dlouho. Do podběráku navádím krásně stavěného kapra, kterému rovněž zachutnala kulička PANHTER KRILLU. Tato kulička mi nepřináší velké množství záběrů, ale když to vyjede, tak to stojí za to.

Další den se výrazně oteplilo a ryba přestala brát. Kromě několika kapřích dorostenců to naprosto nic nedělá. Předposlední podvečer přišel náhle silný déšť a vítr. Přesně to počasí, které by mohlo znamenat vytoužený záběr. Ten přichází na prut, který leží v příbřežní partii a je tak razantní, až mi vytrhává prut z hlásiče. Tentokrát zdolávám rybu ze břehu, ale i tak si ten souboj v dešti a větru užívám. Okamžitě se do ryby opírám a otáčím ji směrem k sobě, což se mi po několika minutách daří. Vidím, že je to opět krásný kapr, který udělá ještě několik výpadů u břehu a vzápětí končí v mém podběráku. Další velká ryba! Po několika fotkách za asistence mé přítelkyně, kdy jsme oba naprosto promočení, ho pouštím zpět do svého království.

Tato výprava se nenesla v duchu desítek ryb, bylo jich jen několik, přesto se cítím spokojený. Všechny ryby jsem nachytal na kuličku PANTHER KRILL, kterou mohu všem jenom doporučit.  Vím, že na tuto výpravu dlouho nezapomenu a již v hlavě spřádám plány, kdy a kam vyrazím příště. Zároveň bych tímto chtěl poděkovat mé velice tolerantní přítelkyni, která mě podporuje a dokonce se zúčastňuje některých mých vycházek k vodě.

Všem slušným rybářům přeji u vody mnoho úlovků.  Za PantherBaits Martin.

Doporučené produkty

99 Kč

Amino booster PANTHER KRILL

169 Kč

Přihlásit se k odběru slev, akcí a novinekVáš e-mail nikdy nebudeme sdílet s třetí stranou.